شناسهٔ خبر: 106032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک

ایمن سازی محورهای مواصلاتی شهرستان دیهوک برای سفرهای نوروزی

مهدی کیانپور.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیهوک در تشریح اقدامات انحام گرفته برای سفرهای نوروزی از ایمن سازی محورهای این شهرستان توسط راهداران پرتلاش دیهوک خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارات راه و شهرسازی از خراسان جنوبی، مهدی کیانپور،رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک با اشاره به فعالیت های راهداری نوروزی در این شهرستان گفت: عملیات راهداری جهت خدمات رسانی مطلوب به مسافرین نوروزی شامل؛ لکه گیری آسفالت راهها ، تنقیه پل‌ها و آبراه‌ها، اصلاح حریم راه‌ها، عملیات شستشو و نصب علائم اطلاعاتی، ایمنی و هشدار دهنده در کلیه محورهای حوزه استحفاظی در حال انجام است.

وی افزود: همچنین اصلاح و شیب شیروانی رفع افتادگی شانه راه های آسفالتی در محورهای مواصلاتی دیهوک از دیگر اقدامات انجام گرفته در جهت ایمن سازی محورها برای سفرهای نوروزی توسط راهداران پرتلاش دیهوک است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون اقدامات متعددی برای تسهیل در تردد مسافرین نوروزی صورت گرفته، بیان کرد: اکیپ‌های راهداری و ترابری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک با حضور مستمر در تمامی محورهای اصلی و روستایی نسبت به رفع ایرادات احتمالی جهت حفظ کیفیت تردد در این محورها اقدام می‌کنند.

کیانپور تصریح کرد: بعد از بارندگی‌های فصل زمستان اقداماتی از جمله؛ لایروبی دهانه پل‌ها و بستر رودخانه‌ها، تقویت دیواره های هدایت آب، اجرای رادیه برید پلها و شانه‌سازی محل‌هایی که براثر سیل تخریب شده بود و شستشوی مداوم تابلوها و علائم جاده ای درحال انجام است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک گفت: با توجه به احتمال بارندگیهای بهاری امسال در طول محورهای مواصلاتی لازم و ضروری است که مسافرین نوروزی قبل از آغاز سفر ، خودرو‌های خود را به سیستم‌های گرمایشی و زنجیرچرخ تجهیز کنند.

وی یادآور شد: همچنین پیش از آغاز سفر های نوروزی برای اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌ها با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها، تماس حاصل کنند و از وضعیت راههای مواصلاتی و وضعیت بارندگی محورها اطلاع یابند.

کیانپور در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر مجموعا ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه ها و راههای چهار خطه ، ۱۸۸ کیلومتر راه های اصلی، ۲۲ کیلومتر راه های فرعی و ۱۳۸ کیلومتر راه روستایی آسفالته در بخش دیهوک داریم که در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی توسط گشتهای راهداری و در کنار سایر عوامل امدادی و خصوصا پلیس راه تمامی ترددهای محورهای مواصلاتی سطح بخش دیهوک کنترل خواهد شد.